Interactieve rondleiding

havo/vwo

Interactieve rondleiding

Voor havo- en vwo-klassen biedt Stedelijk Museum Breda interactieve rondleidingen aan. Tijdens de interactieve rondleidingen verkennen de leerlingen erfgoed en kunst in het museum. Leerlingen gaan onder begeleiding van een museumdocent in gesprek met elkaar over wat ze zien en ervaren. Door middel van prikkelende vragen en opdrachten wordt het denk- en kijkproces van de leerlingen geactiveerd.

De rondleiding kan plaatsvinden in onze vaste erfgoed- en kunstpresentaties De Nassaus van Breda - kasteel, stad en land of Ambitie en Verlangen – Breda in de 19e eeuw-of in een van onze wisseltentoonstellingen, waaronder ons hedendaagse kunstprogramma. Kijk hier voor het actuele aanbod.

Wij denken graag mee over welke tentoonstelling het beste past bij jullie wensen en behoeften.

✔ Geschikt voor regulier havo en vwo (leerjaar 1 t/m 6)

✔ Discipline: beeldende vorming, erfgoed

✔ Analyseren, reflecteren, waarnemen

✔ Werkvorm: receptief

Kerndoelen:
  • Kerndoel 55: Reflecteren
  • Kerndoel 56: Cultureel Erfgoed

Leerweg:havo en vwo, leerjaar 1 t/m 6
Duur:afhankelijk van programma 60 – 90 min
Wanneer:dinsdag t/m vrijdag vanaf 10:00 uur
Kosten:

Neem voor informatie over de kosten contact op met educatie@stedelijkmuseumbreda.nl
(minimaal 6 en maximaal 32 deelnemers)

Begeleiding:

gratis toegang voor begeleiders. 1 begeleider per 16 leerlingen

Materialen:

Eventueel materiaal dat gebruikt wordt tijdens het museumbezoek wordt verzorgd door Stedelijk Museum Breda.

Reserveren:
2 weken van tevoren.

Reserveren?

Wil je deze interactieve rondleiding boeken of meer weten? Neem dan contact op met de medewerkers van educatie via: