Dierenstad - Familiezomerprogramma

t/m 1 september

Dierenstad - Familiezomerprogramma

Het wordt een gezellige beestenboel in het museum tijdens de zomervakantie! Vroeger bepaalde de heer van Breda wat er gebeurde met de stad. Vandaag de dag is dit in handen van het gemeentebestuur en de bewoners, maar hoe zou Breda eruitzien als de dieren het voor het zeggen hebben?

Maak een droomstad van en voor dieren, bezoek onze projectruimte Next waar de dierenstad tot leven komt, speur met de Dierenbingo door de tentoonstellingen of volg het Familiespoor en leer de vroegere bewoners van de stad kennen.

* In juli hebben families samen met Illustrator Djenné Fila gebruld en gebouwd aan de Dierenstad. Het resultaat van de workshops is t/m 1 september te bewonderen.

Next: Dierenstad

Bezoek projectruimte Next waar de dierenstad tot leven komt. Je kunt daar de illustraties van Djenné Fila bewonderen.

Extra leuk: je kunt in Next elke dag zelf een bijdrage leveren aan de stad. Bedenk en teken je eigen dieren of gebouwen. Djenné Fila heeft verschillende Tekenstarters gemaakt, waaruit je kunt kiezen. Dus ga zelf aan de slag en voeg jouw werk toe aan Dierenstad en zie hoe die elke dag groeit en verandert.

Lees hier meer

Dierenbingo - Speel & Speur

In al onze tentoonstellingen zijn dieren te vinden. Speel en speur mee: kun jij alle negen dieren vinden in het hele museumgebouw? Na het kopen van je ticket, kun je een dierenbingokaart gratis ophalen bij onze balie.

Familiesporen bij de vaste tentoonstellingen

Leer de bewoners van vroeger kennen. Wie woonden er in Breda in de tijd van de Nassaus? Wie waren zij en waar hielden ze zich mee bezig? Met het interactieve Familiespoor kom je op een speelse wijze van alles te weten over de betekenisvolle geschiedenis van de stad en haar inwoners. Laat je kleurplaat tot leven komen in de tentoonstelling of ontwerp je eigen familiewapen!